feb 2012
Äkta Människor Breakdown 05-10
2012/02/27 12:18
Nu har sju avsnitt av Äkta människor sänts. Bara tre kvar. Här visas några av de effekter vi gjort.
Ögonblinkningar på huboten Flash.
Huboten Max får elchock och ögat ska blinka.
Bea byter linser.
Borttagning av reklamskyltar och trackingpunkter.
Borttagning av trackingpunkter.
Sladd i väggen till huboten.
Se hela avsnitten på SVT Play.
vfx supervisor: Jonas Hummelstrand (svt GC)
vfx artist: Nicklas Larsson (svt GC)
foto: Linus Rosenqvist
regi: Levan Akin
executive producenter: Henrik Widman Stefan Baron
Ögonblinkningar på huboten Flash.
Huboten Max får elchock och ögat ska blinka.
Bea byter linser.
Borttagning av reklamskyltar och trackingpunkter.
Borttagning av trackingpunkter.
Sladd i väggen till huboten.
Se hela avsnitten på SVT Play.
vfx supervisor: Jonas Hummelstrand (svt GC)
vfx artist: Nicklas Larsson (svt GC)
foto: Linus Rosenqvist
regi: Levan Akin
executive producenter: Henrik Widman Stefan Baron
Äkta Människor Breakdown 02 03 04
2012/02/12 22:03
Malte, Bea och Roger svär sin trohet till "Den äkta människans befrielsefront" och planerna för en hubotfri värld kan börja. Sökandet efter den stulna Mimi leder Leo in på den svarta hubot-marknaden och i händerna på hubotjägaren Silas. På prästgården eskalerar Evas oro för gästerna på vinden.
Avsnitt fem av Äkta Människor innehåller 42 visuella effekter. De flesta osynliga. Här kan ni se breakdowns för tre av klippen.
Se hela avsnitten på SVT Play.
vfx supervisor: Jonas Hummelstrand (svt GC)
vfx artist: Nicklas Larsson (svt GC)
foto: Linus Rosenqvist
regi: Levan Akin
executive producenter: Henrik Widman Stefan Baron
Avsnitt fem av Äkta Människor innehåller 42 visuella effekter. De flesta osynliga. Här kan ni se breakdowns för tre av klippen.
Se hela avsnitten på SVT Play.
vfx supervisor: Jonas Hummelstrand (svt GC)
vfx artist: Nicklas Larsson (svt GC)
foto: Linus Rosenqvist
regi: Levan Akin
executive producenter: Henrik Widman Stefan Baron
Testar Nuke 2
2012/02/11 22:48
Jag är en nybörjare i programmet Nuke, men börjar få mer kläm på det.
Idag har jag testat att importera en enkel 2.5D model. Texturerat planen i Nuke. Funkar helt ypperligt.
Har sedan lagt till en camera, en spot light oct en point light + glow +Z depth.
Resultatet ser riktigt bra ut. Endast ett blad är använt och sedan duplicerats, roterats, skalats och flyttats.
Idag har jag testat att importera en enkel 2.5D model. Texturerat planen i Nuke. Funkar helt ypperligt.
Har sedan lagt till en camera, en spot light oct en point light + glow +Z depth.
Resultatet ser riktigt bra ut. Endast ett blad är använt och sedan duplicerats, roterats, skalats och flyttats.